2014. január 30., csütörtök

Heti könyvajánló - John Green: Csillagainkban a hiba

John Green: Csillagainkban a hiba, Gabo, 2013


Sokat gondolkoztam azon, hogyan posztolhatnék Nektek gyakrabban, hiszen "a ma írtam öt oldalt a regényből", "ma meg tízet", "ma nagyon megizzadtam zumbán", "ma meg kevésbé", "ma dugó volt, amikor Emmát úszóedzésre vittük", "ma üres volt a város, amikor edzésről hoztuk el", "ma jól sikerült a főzés", "ma kicsit ügyetlenebbül", lássuk be, nem olyan érdekfeszítő bejegyzések.

De könyveket ajánlhatok heti rendszerességgel, és ezt meg is teszem, mert én is mindig roppant hálás vagyok egy-egy jó ajánlásért.


Az év első könyve egy olyan szívszorító történet lesz, melyet Sugár Judit javasolt nekem elolvasásra a Pagonyban, amikor mondtam, hogy magamnak is vinnék valamit a lányok könyvein kívül. Ezúton is köszönöm neki az ajánlást.

A kötet már külsőre is megragadott: a fekete gerinc, a csillagpacás borító, a vagány tipográfia, a rejtelmes domborlakk, nagyon kellemes összhatást eredményeztek.

A témától kicsit ugyan tartottam, mert a családban a rák fogalma sajnos nem teljesen ismeretlen, de annyira szép mondatokkal indult a könyv, hogy nem halogathattam sokáig az olvasást. Azonnal felfaltam a kötetet. Fájdalmas hasonlattal élve, olyan gyorsan, ahogyan a betegség nyeli el a legyöngült testet.

A fordítás és a szerkesztés kitűnő, nyomdahibák nincsenek, a szövegkép kellemes, a papír lehetne talán picit jobb minőségű, de ezzel együtt is igazi könyvészeti remekműről van szó.

A mondatok tökéletesen megmunkáltak, mint egy-egy Baricco-részlet, vagy Saramago-morzsa, nem csoda, hogy az ember újra és újra átöblögeti velük a tudatát, és többször is megkóstolja a szavakat, gondolatokat.

De nem csak a fantasztikus kimunkáltság ragadott meg a könyvben, hanem a humor. Hihetetlen volt látni azt a kegyetlen bátorságot, amellyel John Green a rákról beszél. Nem szemlesütve, nem mellébeszélve, nem szépelegve, hanem felszabadító őszinteséggel és gyógyító humorral.

Nehéz ez után bármilyen könyvet is olvasni, nem csak a téma, de a színvonal miatt is. A kötet pedig elkerülhetetlenül felkerül a kedvencek polcára: a szoba falán és a szív mélyén is.

---Linkek:

A kötetből film is készül:
http://www.youtube.com/watch?v=9ItBvH5J6ss

John Green honlapja, rajta vicces videoblogposztokkal:
http://johngreenbooks.com/

A könyv magyar kiadójának oldala:
http://www.gabo.hu/hu/

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése