2012. október 18., csütörtök

Madárasszony a Madarászfutamon




Szeptember utolsó vasárnapján Kiskunlacházára vonatoztam (milyen izgalmas volt végre a sok autózás után, az országnak egy egészen új arcát ismerhettem meg), hogy a mellette fekvő Apajpusztán a Madarászfutamon résztvevő madarászokkal találkozzam, és dedikáljam a Libri Kiadó által felajánlott különdíjat: Madárasszony könyveket.


Nem csak a vonatozás volt nagy élmény, hanem maga a pályaudvar is. Megrögzött szógyűjtőként ámultam az általam viszonylag kevéssé használt, különleges kifejezéseken, melyekből néhányat láthattok mögöttem a falon:).


A 24 órás Madarászfutam egyik szervezője Madarász Boglárka, gyűrűzőnő, aki az Izsáki Madárvártát vezeti gyűrűző férjével, Németh Ákossal. Bogi annyiban hasonlít a Madárasszonyra, hogy imádja a természetet és a madarakat. Viszont Lilivel ellentétben ő még hírből sem hallott rosszkedvről, netán depresszióról: sugárzik a vidámságtól.


 A Libri által felajánlott könyveket a Bringás csapat kapta, akik a teljesítendő feladatot, miszerint a szervezők által behatárolt területet 24 óra alatt úgy járják be, hogy minél több és minél különlegesebb fajokat észleljenek közben, igen kreatívan oldották meg. Míg más gyalogolt, vagy vegyesen autózott (a természetvédelmi terület határáig) és gyalogolt, addig ők vagány lazasággal tekertek végig az egész terepen.


Itt pedig a Terepmadarász Találkozó és Madarászfutam résztvevőit láthatjátok. Sokan dolgoznak a Madártani Egyesületnél, nemzeti parkoknál, állatkertekben, vagy madárvártáknál, menedzselnek uniós madárvédő projekteket. Ami mindannyiukban közös, hogy megszállottan rajonganak a madarakért.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése